دفتر بسیج دانشجویی شهرستان اسکو

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی شهرستان اسکو-استان آ.شرقی

دفتر بسیج دانشجویی شهرستان اسکو

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی شهرستان اسکو-استان آ.شرقی

وبلاگ رسمی بسیج دانشجویی شهرستان اسکو

پیوندها
به گزارش رحماء به نقل از روابط عمومی مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام، متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:




بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله(صلّی الله علیه و آله و سلم):

«إنَّما الْمؤمنون فی تَراحُمهم و تَعاطُفِهم بِمنزلهِ الْجَسد الْواحِدِ إذا اشَتَکی مِنْهُ عُضوٌ واحدٌ تداعی لهُ سائِرُ الْجسد بِالْحُمّی والسَّهَرِ.»

پیامبر اکرم( که درود خداوند بر او و خاندان پاکشان باد) می فرمایند:

مؤمنان از نظر مهرورزی و عطوفت نسبت به یکدیگر مانند یک پیکرند که هرگاه عضوی از آن دچار دردی شود سایر اعضاء (از راه تب و بیداری و ناراحتی) همدردی خود را با آن عضو ابراز می دارند و به کمکش می شتابند.

جهان اسلام در سالهای اخیر درگیر مسائل محرک و تفرقه انگیزانه ای شده است که از سوی برخی علما و مسئولین نادان همسو با خواسته های رژیم صهیونیستی و آمریکا ضمن ایجاد تشتت مذهبی و سیاسی در قالب جدایی میان برادران شیعه و سنی سبب پرپر شدن صدها هزارمسلمان در جریان این  تقابلات از سوی تکفیرها شده است. نتیجه این کوتاه فکری ها، ضمن حذف  پتانسیل های اجتماعی ملل مسلمان در راه احیاء  اقتصاد ، علم ، فرهنگ، آبادانی و پیشرفت جهان اسلام، توانست فضای حیاتی موثری را برای  رژیم منحوس صهیونیستی که پس از جنگ 33روزه با حزب الله لبنان و جنگ هشت روزه غزه در آستانه احتضار بود، ایجاد نماید چرا که حیات رژیم نامشروع اسرائیل به ایجاد تفرقه میان مسلمانان وابسته است.

در شرایط کنونی که  رژیم صهیونیستی همسو با همپیمانان غربی اش به دنبال کمرنگ ساختن واکنش مسلمین نسبت به سیا ستهای توسعه طلبانه این ساختار زائد و سرطانی می باشد تعرض به مقدسات دینی علی الخصوص قبله اول مسلمین جهان بیت المقدس که هر از چندگاهی با یورش و هتک حرمت این مکان مقدس واقدام به ضرب و شتم و بازداشت مدافعین حرم و معترضین  همراه می باشد در سایه  اقدامات برخی گروه های اسلامی  مخلوق آمریکا و رژیم صهیونیستی  که به دنبال برادرکشی و تفرقه در جهان اسلام  هستند موجب شده است تا اذهان انسانهای بی بصیرت و غیرهوشیار به جای تمرکز بر تحرکات این رژیم در خصوص آزار و اذیت  فلسطینیان و تخریب منازل و هتک حرمت اماکن مقدس بعنوان یک واقعیت مسلم به  سوی سیاستهای تصنعی تجاوزگران در حوزه برادرکشی و پررنگ نمودن اختلافات همسو باشد.

خداوند متعال در وصف پیامبر مهربانی و نور رسول الله(ص) و یارانشان در آیه39سوره فتح می فرماید: "مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ". حال باید از وجدانهای بیدار پرسید آیا کوبیدن بر طبل تفرقه و برادرکشی در مورد مسائلی که با گفتگو ، تحقیقات علمی و دینی قابل حل و دستیابی به نتیجه است سبب رضایت پیامبر رحمت و خدای متعال خواهد بود؟ آیا مسلمانان در دنیای کنونی مصداق رحماء بینهم هستند و اشداء علی الکفار یا متأسفانه در برخی موارد تبدیل شده اند به اشداء بینهم و رحماء علی الکفار؟

در سالهای اخیر و به دنبال پیروزی های جبهه مقاومت علیه منافع سلطه گران، گروه هایی تندرو که  مبتنی برشواهد زیادی محصول سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی هستند، با استفاده ازابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی با طرح ایده های مذهبی و افتراق میان شیعه و سنی به دنبال تحقق تفرقه میان مسلمانان بر آمدند، در حالی که این گروهها تاکنون از اتخاذ یک موضع گیری ساده نسبت به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی خودداری کرده اند. سوال این است: آیا وقت آن نرسیده است  که از خواب غفلت بیدار شویم و حقایق پنهان شده این گروه ها و اسلام مورد ادعای آنها را بهتر بشناسیم؟ اسلامی که از تل آویو ، واشنگتن و لندن تبلیغ و حمایت مالی می شود در جهان اسلام چه رسالتی را دنبال می کند؟ اسلامی که برادرکشی را به حق دانسته و به دنبال افراطی گری است به غیر از رژیم صهیونیستی چه هم ذاتی می تواند بیابد؟ اسلامی که در قالب جهاد نکاح به برهنگی و فحشا دستور می دهد و سبب ازدیاد بیماری های جنسی و تولد هزاران فرزند نامشروع می شود، منافع کدام مسلمان را تامین می کند؟ باید نسبت به اسلامی که در برابر اهانت های مکرر و تجاوزات به اماکن اسلامی ساکت است چگونه قضاوت نمود؟

 لذا شایسته و بایسته است که امت اسلامی با روشنگری در خصوص گروه های ساخته شده توسط غرب ، بابرپایی اجتماعات، راهپیمایی، صدور بیانیه و اعمال فشار بر دولت های به ظاهر اسلامی به منظور بستن دفاتر و سفارت خانه های رژیم منحوس صهیونیستی و قطع رابطه با آن  همچنین اعمال تحریم های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علمی علیه آن رژیم،  در کنار  کمک رسانی به مردم مظلوم فلسطین به دعا برای پیروزی های رزمندگان جبهه حق علیه باطل پرداخته و برائت خود را از این لکه ننگ تاریخ بشریت یعنی رژیم صهیونیستی اعلام نموده و به یاری آزادگان ، برادران و خواهران خود در مقدس ترین مکان یکتاپرستان جهان بشتابند.

بدین وسیله مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با اعلام حمایت از فراخوان های برادران خود در جریان های مختلف اسلامی علی الخصوص گروه های مقاومتی و جهادی فلسطینی و حزب الله لبنان که مایه فخر امت اسلام بوده و هستند، از تک تک برادران و خواهران خود و تمامی آزادگان جهان درخواست دارد تا با راهکارهای مختلف به تشریح جنایات رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته و به موج حمایت از قدس اشغالی بپیوندند.

باشد که با دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و جلوگیری از گسترش تجاوزات و هتک حرمت  ها از سوی این جرثومه فساد، موجبات رضایت پروردگار و فرستاده گرامیش حضرت محمد مصطفی(ص) را بدست آورده و همچنین به وظایف انسانی و دینی خود عمل نماییم. رسول گرامی اسلام در کلامی نورانی فرمودند:

«مَنْ أصْبح لا یَهْتمُّ بِأمورُ الْمسلمینَ فَلیْس منهم و من سَمِعَ رَجلاً یُنادی یا لَلْمسلمینَ فَلم یُجبه فلیْسَ بِمًسلمٍ.»

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام

15 اسفند 1392
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۶
مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی