دفتر بسیج دانشجویی شهرستان اسکو

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی شهرستان اسکو-استان آ.شرقی

دفتر بسیج دانشجویی شهرستان اسکو

پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی شهرستان اسکو-استان آ.شرقی

وبلاگ رسمی بسیج دانشجویی شهرستان اسکو

پیوندها

هیچ دسته‌بندی سیاسی برای اعزام وجود ندارد /همه دانشجویان می‌توانند مهمان شهدا باشند

دکتر حیدری در نشست خبری راهیان نور دانشجویی کشور؛


مسئول ستاد راهیان نور دانشجویی گفت: هزینه‌‌های بالای برگزاری این اردوها مساعدت دیگر دستگاه‌ها و مدیران دانشگاه‌ها را طلب می‌کند که البته تا امروز همراهی مناسبی نیز وجود داشته است چرا که ما معتقدیم به این موضوع نگاه فراجناحی وجود دارد

به گزارش روابط عمومی  سازمان بسیج دانشجویی،رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری ستاد راهیان نور دانشجویی در خصوص برنامه‌های این سازمان پیرامون اردوهای راهیان نور دانشجویی در سال 92، گفت: اردوی راهیان نور یکی از اقدامات فاخر بسیج دانشجویی است و اصالتا نگاه ما به دفاع مقدس یک نگاه راهبردی است و نگاه بسیج دانشجویی به گنجینه هشت سال دفاع مقدس یک نگاه استراتژیک است.

وی ادامه داد: تجربه دفاع مقدس برای ما تجربه ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی است و این گنجینه مملو از تجربیات فرهنگی، سیاسی و ... است. در حقیقت تجربه هشت سال دفاع مقدس گفتمانی است که جوان دانشجوی بسیجی امروز ما را برای حرکت بلندمدت فرهنگی ترغیب می‌‌کند.

مسئول ستاد راهیان نور دانشجویی در ادامه با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های دفاع مقدس، گفت: اگر نگاه ما به دفاع مقدس اصلاح شود و از ظرفیت‌های متراکم آن بهره ببریم قطعا مشکل ما حل خواهد شد. چرا که دفاع مقدس به ما نشان داده است که ما می‌توانیم هر کاری را با پشتوانه تلاش و اخلاص با محوریت ولایت فقیه انجام دهیم. حقیقت این است که مهم‌ترین استراتژیست‌های دفاع مقدس‌ ما را نیز جوانان دانشگاهی تشکیل می‌دادند. جوانانی که نگاه‌شان هزینه پرداختن برای نظام اسلامی است. البته این جوانان دانشجو دارای سوابق آکادمیک و علمی بالایی برخوردار بودند که با این وضعیت در عرصه دفاع مقدس حاضر شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی، گفت: برگزاری چنین اردوهایی برای این است که بخشی از فرهنگ دفاع مقدس را از جوان رزمنده بسیجی دیروز به دانشجوی بسیجی امروز انتقال دهیم.

محمدودود حیدری در ادامه تصریح کرد: ما مفتخریم که دانشجویان اولین کسانی بودند که این کار زینبی(س) را بعد از جنگ شروع کردند و چنین اردوهایی را ترتیب دادند آن هم در شرایطی که زیرساخت‌های کافی برای آن وجود نداشت و امروز آن نهال ضعیف به یک درخت تنومند تبدیل شده است که این از افتخارات بسیج دانشجویی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی، گفت: جدای از ماهیت اصلی برگزاری چنین اردوهایی که انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ شهادت و ایثار است قطعا بستری نیز برای کادرسازی و نخبه‌پروری به وجود می‌آید چرا که برگزاری چنین اردوهایی توسط خود دانشجویان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال مشکلات اقتصادی بیشتری برای برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی وجود دارد، گفت: امسال یکی از سال‌های سختی است که برای برگزاری اردوهای نور دانشجویی آن هم به خاطر مشکلاتی است که در حوزه اقتصادی کشور به وجود آمده است. البته ما امیدواریم با همکاری دیگر مجموعه‌‌ها این مأموریت و این اردو برگزار شود.

حیدری  در ادامه خاطر نشان کرد:‌ ما مسئول اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب را مدیران دانشگاه‌ها می‌دانیم و ما در سازمان بسیج دانشجویی نیز تمام تلاش خود را برای فراهم کردن تمامی امکانات انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ظرفیت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب، گفت: با مساعدت دانشگاه‌ها امسال ظرفیت اعزام 500 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور وجود دارد که باز این را تأکید می‌کنم این مقدار به همکاری مدیران دانشگاه‌ها و دیگر نهادها بستگی دارد.

مسئول ستاد راهیان نور دانشجویی با اشاره به کارهای مهم بسیج دانشجویی در بهمن و اسفندماه گفت: در این ماه‌ها که ما شاهد اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب هستیم و در این اردوها از راهیان رزمنده‌ای که بعد از جنگ عرصه علم را ترک نکردند و به فضای دانشجویی آشنا هستند استفاده کردیم البته این را هم باید متذکر شوم که امسال 3 هزار دانشجوی داوطلب برای خدمت رسانی به این اردوها ثبت‌‌نام کردند که به خاطر حجم زیاد ثبت‌نام‌کنندگان گاهی اوقات کار به قرعه‌کشی و تقسیم‌بندی زمانی می‌کشد.

حیدری با اشاره به برنامه‌های ستاد راهیان نور دانشجویی در مناطق عملیاتی جنوب،‌گفت: یادمان شهدای هویزه و مراسم شب خاطره در آن مکان با حضور همرزمان شهید علم‌الهدی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته ما امیدواریم ارتباط‌مان با دانشجویان حاضر در اردوهای راهیان نور ادامه پیدا کند که بعدها بتوانند به عنوان مسئولان این حوزه به فعالیت بپردازند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب وجود ندارد،گفت: هیچ دسته‌بندی سیاسی و عقیدتی برای اعزام وجود ندارد و همه دانشجویان می‌توانند مهمان شهدا باشند. البته بسیج دانشجویی از حیث برگزاری نگاه تشکیلاتی خود را دارد اما این موضوع بدین معنا نیست که در مساعدت و حضور دیگر دانشجویان منعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بسیج دانشجویی در اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی گفت: رویکرد ما در این اردوها اجرای مطالبات مقام معظم رهبری و خصوصا آشنایی با سبک زندگی شهدا که یک مدل موفق در مورد سبک زندگی اسلامی است.

IMG_7340.JPG

حیدری همچنین پیرامون اولویت‌بندی دانشجویان برای اعزام نیز، گفت: اولویت اعزام با دانشجویان جدید‌الورود و دانشجویانی که تا به حال به مناطق عملیاتی جنوب اعزام نشده‌‌اند است. البته این را هم باید بگویم اگر دانشجویان گله می‌کنند که ظرفیت اعزام متناسب با حجم درخواست کنندگان نیست، به خاطر محدودیت‌های اعزام است.

مسئول ستاد راهیان نور دانشجویی در ادامه خاطرنشان کرد: هزینه‌‌های بالای برگزاری این اردوها مساعدت دیگر دستگاه‌ها و مدیران دانشگاه‌ها را طلب می‌کند که البته تا امروز همراهی مناسبی نیز وجود داشته است چرا که ما معتقدیم به این موضوع نگاه فراجناحی وجود دارد.

IMG_7333.JPG

حیدری با اشاره به بازه زمانی اعزام دانشجویان در قالب اردوهای راهیان نور دانشجویی به مناطق جنوب گفت:‌ اردوی راهیان نور در طول سال اتفاق می‌افتد منتهی در دو ماه بهمن و اسفند اوج اعزام دانشجویان به جنوب است و ما تلاش می‌کنیم زمان‌بندی این اردوها را طوری انجام دهیم که تا پایان سال به پایان برسد. نیمه دوم بهمن و از 15 بهمن تا 25 اسفند ماه اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی پیرامون امنیت برگزاری چنین اردوهایی نیز، گفت:‌ آنچه که اهمیت دارد تأمین امنیت وسایل نقلیه و مسیرهای اردوهای راهیان نور است و پیگیری‌هایی در همین خصوص اتفاق افتاده است البته اولویت‌های ما مسیرهای ریلی بوده است که در این خصوص صحبت‌هایی با شرکت‌های ریلی نیز داشته‌ایم.

IMG_7375.JPG

حیدری تصریح کرد: البته این موضوع را باید بدانیم که بین امنیت و رفاه‌طلبی فرق است و در اردوهای راهیان نور امکان رفاه‌طلبی در آن وجود ندارد اما امنیت در آن صددرصد حاکم خواهد بود چرا که شکل اردوهای راهیان نور باید مقداری با سختی همراه باشد و امنیت در آن صددرصد حاکم باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی برای برگزاری اردوهای راهیان غرب نیز، گفت:‌ از آنجا که منطقه وسیع‌تری از عملیات‌های دفاع مقدس در جنوب رخ داده و از آنجا که زیرساخت‌های مناسبی هم فراهم شده طبیعی است بیشتر اعزام‌ها به این مناطق باشد اما از دو سال پیش تمهیداتی برای اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب انجام شده است.

 

محمدودود حیدری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال برگزاری محدود اردوی راهیان نور دریایی وجود دارد چرا که اتفاقات بزرگی در نیروی دریایی ما در آن دوران به وقوع پیوسته بود و در این حوزه فعالیت‌های کمتری صورت گرفته است. همچنین یکی از مواجهه‌های مستقیم انقلاب اسلامی با آمریکا در همین دریای جنوب اتفاق افتاده است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۳
مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی